KARAFIRIN’ın Hikayesi
Hacı Ahmet, dönemin zorlu şartlarında çalışmak için Rize’nin Kaptanpaşa köyünden, yuvasından ayrılarak gurbete çıkmaya karar verir. Batum’da fırın işçiliği ile başlar serüveni... Azmi ve çalışkanlığıyla hizmet ettiği fırını bir süre sonra satın alır. Gelecek kuşaklara aktarılacak mesleğine 1917 Rus Devrimi’ne kadar devam eder ve sonra memleketine döner.
Babasının Rusya’da terk etmek zorunda kaldığı hatırı sayılır birikim ve Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarının zorlu şartları, ikinci kuşak olan Mehmet Şükrü’ye de gurbet yolunu gösterir. Bu kez onun yolu Bursa’nın Çekirge kasabasına düşer ve baba mesleğini icra etmek üzere bir fırında çalışmaya başlar.
Dedesi ve babası gibi memleketi Rize’ye sığamayan Fikri Bey de hayat mücadelesi için yollara koyulur. 1962 yılında, yolculuğunun ilk durağı olarak geldiği Eskişehir’de pişirici-hamurkâr olarak çalışmaya başlar. 1964 yılında, kendi ekmek teknesini kurmaya verir ve yine Eskişehir’de İmren Ekmek Fırını’nı açar. Takvimler 1967 yılını gösterdiğinde, yeni bir ticari hamleyle İstanbul Bakırköy’de Ataköy Ekmek Fırını’nı kurar. Ancak maya bu sefer tutmaz ve ortaklarıyla yollarını ayırmak durumunda kalır.
Fikri Bey hayallerinden vazgeçmez. Bu kez yine Bakırköy’de Emek Ekmek Fabrikası’nı kurar. 19 yıl boyunca, sektöründe oluşan teknolojik yenilikleri, artan rekabeti ve gittikçe yükselen tüketici beklentilerini burada karşılar, öğrenir, bir sonraki nesile aktarmak için biriktirir.
Üniversite eğitimlerini tamamlayan dördüncü nesil Karal’lar artık ellerini una bulamaya hazırlardır. Orhan ve Ayhan Karal, Bakırköy Ülkü sokaktaki Ülkü Ekmek Fabrikası ile ata mesleğine ilk adımlarını atarlar. Yepyeni ekmek çeşitleri, kurabiye, kek ve galetaların üretimiyle değişim başlar. Artan ürün çeşitliliği ile rakiplerinden farklılaşarak sektörel değişimin önemli bir parçası olurlar.
Karal Kardeşler, deneyimlerini pastacılıkta da değerlendirerek yeni hedeflere yelken açmaya karar verirler. KARAFIRIN markası adı altındaki ilk mağaza, pastane olarak Bakırköy Kartaltepe’de açılır. Amaç; bunca yılın ardından büyük dedenin mirasının büyük bir saygıyla firma isminde yaşatılmasıdır.
Artan mağaza sayısıyla beklenen talebi karşılamak için sınırlarını zorlayan ve kendi kabına sığamayan KARAFIRIN, artık daha büyük bir üretim tesisine ihtiyaç duymaktadır. Kendilerinden önceki nesiller gibi hayallerinin peşinden giden Karal Kardeşler, bu kez İkitelli Organize Sanayi Sitesi içerisinde, 2000 m²’lik bir alana sahip üretim tesisine taşınma kararı alırlar.
KARAFIRIN’ın adını sınırların ötesine taşımanın zamanı gelmiştir. Malta’da düzenlenen Uluslararası Gastronomi Yarışması’na katılarak “Türk Hamamı” isimli pasta kompozisyonu ile birinci olmayı başarmanın yanı sıra özel pastalar dalında da iki farklı ödülü daha kazanarak Türkiye’ye dönerler.
Hayallerine giden bu yolda daha fazla deneyim kazanmak için dünyaca ünlü pastacılık organizasyonlarından biri olan Avusturya Richemont Pastacılık Kulübü’ne üye olarak, özel çalışmalarına katılmaya başlarlar. Bugün hala, her yıl Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde düzenlenen organizasyonlara katılmaya devam etmektedirler.
Artık tüm çabalar karşılığını göstermeye, kurulan yeni sistem meyvelerini vermeye başlamıştır. KARAFIRIN, kendi işini kurmak isteyenler için de oldukça cazip bir seçenek haline gelmiştir. Takvimler 2000 yılını gösterdiğinde KARAFIRIN, artık başarısı ispatlanmış bu sistemi yatırımcılarıyla paylaşmaya hazırdır. Franchise yöntemi ile Caddebostan’da açılan ilk KARAFIRIN mağazası misafirleriyle buluşmaya hazırdır.
KARAFIRIN, misafirlerine daha iyi bir deneyim yaşatabilmek için hizmet alanını genişletme çalışmalarına devam eder. Mevcut konseptini yemek servisiyle birlikte zenginleştirerek, İkitelli’de ilk restaurant cafe – pastane mağazasını açar.
İnsanların bir arada olup keyifli zaman geçireceği sıcacık bir mekan olma hayaliyle çıktığı bu yolda KARAFIRIN, marka kimliğini geliştirmekle birlikte mimari konseptini de değiştirerek yoluna devam etme kararı alır."Otur, bi' çay içelim" söylemiyle; samimi, doğal, misafirperver bir marka duruşu ortaya koyarken, yeni amblemi olarak seçtiği “Dağ Horozu” ile hem köklerine olan bağlılığını göstermekte hem de marka kimliğini yansıtmaktadır.
KARAFIRIN, ilk günkü heyecanıyla gelişen teknolojiye ve değişen müşteri beklentilerine uyum sağlamak için çalışmalarına devam ediyordu. 2010 yılında, üç farklı ve yenilikçi ürününü misafirleriyle tanıştırdı. Özel günleri renklendirecek Foto Çikolata, ev yapımı doğal İtalyan dondurması Gelato, görüntüsü ve hafifliği ile “Sultan” tatlıları artık KARAFIRIN mağazalarında yerini almıştı.
KARAFIRIN, artık misafirleriyle daha fazla noktada buluşmak istiyordu. Daha önce denememiş olduğu bir konseptle, yüksek metrekarelere ihtiyaç olmaksızın mağaza sayısını arttırabilmek amacıyla, ilk kiosk mağazasını Cevahir AVM’de açtı.
Yurtdışından gelen misafirlerinin artan talepleri doğrultusunda, KARAFIRIN’ın ünü artık ülke sınırlarını aştı. Yurtdışı açılımını gerçekleştirmek üzere olan KARAFIRIN, ilk master franchise’ını Katar’da açmaya hazırlanıyor.